Alt det jeg er til NAV
Målet er at 6000 NAV-ansatte skal se filmen i 2021
Det at Arbeids- og velferdsdirektoratet satser på ALT DET JEG ER i en så stor skala, er først og fremst en fantastisk anerkjennelse av Emilies stemme.
Tone Grøttjord-Glenne, regissørDet hele begynte med en kinovisning av Alt det jeg er for Arbeids og -velferdsdirektoratet vinteren 2020. Emilies stemme berørte og det var tydelig at hennes historie gav en god inngang til å reflektere rundt brukermøter og åpne opp for kunnskap og handlingskompetanse. Sammen med direktoratet, NAV Sandefjord og Senter for jobbmestring Vestfold og Telemark har vi laget en digital kunnskapsreise rundt filmen og rundt Emilies erfaringer. Målet er å bidra til å gi NAV-veiledere en annerledes inngang til å reflektere rundt dilemmaene som kan oppstå i et brukermøte.
Prosjektet har vært pilotert på 5 NAV kontor fordelt på 3 fylker, og tilbakemeldingene har vært veldig gode. Nå ønsker direktoratet å løfte filmen og kunnskapsreisen ut til alle NAV-kontor i Norge. Målet er at minst 6000 ansatte skal ta del i kunnskapsreisen - Gode brukermøter.
Den digitale kunnskapsreisen består av 8 kapitler der Nav-veilederene får se Alt det jeg er, klipp fra råmaterialet, intervju med fageksperter og andre relevante personer.